Transport do USA

       

Podobne


Oglądasz odpowiedzi wyszukane dla hasła: Transport do USA





Temat: Mc Donald's


Tak sie sklada, ze znalem ludzi, ktorzy tam pracowali. Na opakowaniach od
kotletow bylo napisane "made in USA". Bo donald sciaga miecho (z Brazylii)
do stanow i tam je paczkuje.


hmmm no to proponuje napisac do zrodla - www.mcdonalds.com i sie spytac -
moje zrodla sa dosc pewne - btw policz sobie ile kosztuje wyprodukowanie 1
kg miesa w brazylii + odpowidni transport do usa + paczkowanie + wyslanie do
europy + dowiezienie do polski ..........koszty nawet przy bulk rate sa
troche za duze .....

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku





Temat: Mc Donald's


Użytkownik spocony(uds) <wrocw@NOSPAMfriko4.onet.plw wiadomości do
grup
dyskusyjnych napisał:97ra2d$eb@news.tpi.pl...
| hmmm no to proponuje napisac do zrodla - www.mcdonalds.com i sie
spytac -
| moje zrodla sa dosc pewne - btw policz sobie ile kosztuje wyprodukowanie
| kg miesa w brazylii + odpowidni transport do usa + paczkowanie +
wyslanie
| do europy + dowiezienie do polski ..........koszty nawet przy bulk rate
sa
| troche za duze .....
Hej!

No i dlatego zarcie w MC Donaldzie jest qurewsko drogie...

Dysiek

P.S.
Byl kiedys artykol w "Polityce", poprzegladaj archiwalia, pisalo tam
wlasnie
o zarciu w MC Donaldzie.


Za chuja nie uwierze że mieso do polskich maców trafia z ameryki pd przez
usa. W mega korporacjach liczy się zysk po jak najniższej cenie a nie wozimy
mięso dookoła swiata żeby zrobić droższą kanapke dla frajera z polski

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku





Temat: Mc Donald's


| Tak sie sklada, ze znalem ludzi, ktorzy tam pracowali. Na opakowaniach od
| kotletow bylo napisane "made in USA". Bo donald sciaga miecho (z
Brazylii)
| do stanow i tam je paczkuje.

hmmm no to proponuje napisac do zrodla - www.mcdonalds.com i sie spytac -
moje zrodla sa dosc pewne - btw policz sobie ile kosztuje wyprodukowanie 1
kg miesa w brazylii + odpowidni transport do usa + paczkowanie + wyslanie
do
europy + dowiezienie do polski ..........koszty nawet przy bulk rate sa
troche za duze .....


a co jesli produkuje sie wiele milionow kotletow?

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: transport z USA do PL lub DE
Witam
Jestem teraz w stanach. Zastanawiam sie nad sprowadzeniem auta. Sluszalem ze
mozna znalezc firme w ktorej przeporowadzenie auta nieduzej wielkosci (
Honda Civic ) z okolic Nowego Jorku kosztuje $800. Szukalem tu na miejscu
ale mam problemy ze znalezieniem. Przeczesalem tez forum i nie mam namiarow
na te firmy. Moze ktos z grupowiczow ma doswiadczenie w tej kwesti. Zostane
tu jeszcze jakies 7 dni wiec zalezy mi na czasie. Chodzi mi o transport Nowy
Jork - Gdynia lub Nowu Jork - Niemcy.

Z gory dziekuje za pomoc.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: transport Niemcy-USA
Witam,
w najbliższym czasie muszę wysłać trzy sportowe samochody z Niemiec do USA.
Czy ktoś może się orientuje jak to najlepiej przeprowadzić, aby wszystko
odbyło się w miarę szybko, bezpiecznie, (wartość każdgo samochodu to około
200tys. USD) i po przystępnej cenie. Czy ktoś może transportował już większe
rzeczy między tymi krajami? Gdziee najlepiej szukać informacji?

Serdecznie pozdraiwam,
Adam Ratajczak

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Monitor LCD
dzięki. Myślę, że mi odradziliście już kupno używanego LCd, oczywiście w
pozytywnym sensie. To może polecicie jakiś monitor, który kupiony z USA
będzie dobry:). Chodzi o to, że już niedługo przyjedzie transport z USA.
Facet mówił, że 19 jest już od 600zl z płaskim kineskopem. Nie wie  w jakim
stanie, ale... umówmy się - to nie jest dużo. A do tego jeszcze gwarancja.
Chciałbym w sumie monitor przeznaczony do grafiki (DTP zwłaszcza), który
mógłbym kupić do 1500zl (nowy w sklepie) lub może jakiś do 3000zl, który bym
kupił z USA (używany).

Jeśli jesteście w stanie, to proszę o jakieś informację]

POZDRAWIAM

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: PCB+Assembly service!!
Powitanko,


a nie robia zamiennikow do tlumikow samochodowych? moze trzaskaja z
kwasowki lepiej niz "zamiennik orginalny"?


Kwasowka nie nadaje sie na tlumiki, bylo o tym niedawno na pms.
Co do Chinczyka zas, to 1 dzien transport do USA, ciekawe ile czasu do
RP (ktorejkolwiek;-)).

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: PCB+Assembly service!!
Pawel "O'Pajak" schrieb:


Powitanko,

| a nie robia zamiennikow do tlumikow samochodowych? moze trzaskaja z
| kwasowki lepiej niz "zamiennik orginalny"?

Kwasowka nie nadaje sie na tlumiki, bylo o tym niedawno na pms.
Co do Chinczyka zas, to 1 dzien transport do USA, ciekawe ile czasu do
RP (ktorejkolwiek;-)).


tak dla zainteresowanych: ojciec kolegi mojego syna, chińczyk,
architekt, dorabia importem sprzętu medycznego z Chin. Fabryki
produkujące ten sprzęt dla firm europejskich i amerykańskich mają "wolne
moce przerobowe" i po wyprodukowaniu przez godzinę dupereli dla
zleceniodawców pozostałe 23 godziny tłuką to samo, na tych samych
maszynach i z tego samego materiału ze swoim znakiem firmowym. Te same
rzeczy kosztujące powiedzmy 100EUR w "poważnej firmie" kupuje on po
1EUR, sprzedaje hurtownikowi po 5 i wszyscy są zadowoleni ;-). No może
oprócz zleceniodawców.

Waldek

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: PCB+Assembly service!!


Pawel "O'Pajak" wrote:
Co do Chinczyka zas, to 1 dzien transport do USA, ciekawe ile czasu do
RP (ktorejkolwiek;-)).


Pewnie tak samo. Ja zamawiam plytki u Chinczykow (ale w innej firmie) i
przesylka trwa <2 dni (wiecej niz 24h, mniej niz 48h) do UK przez DHL.
Do Polski pewnie tak samo.
Jedyny problem ze oni nie robia montazu malych serii u siebie (podobno
jeszcze nie robia) no i musze kombinowac jakos inaczej. Natomiast cena i
jakosc - super ;-)

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: PCB+Assembly service!!


"Pawel "O'Pajak"" <opa@gazeta.plwrote in message



Powitanko,


ello


| a nie robia zamiennikow do tlumikow samochodowych? moze trzaskaja z
| kwasowki lepiej niz "zamiennik orginalny"?

Kwasowka nie nadaje sie na tlumiki, bylo o tym niedawno na pms.


e tam - zalezy na ktory tlumik - na koncowy jak najbardziej -
temperatury nie sa tam wielkie a skraplajaca sie woda + tlenki tworzy
slabe kwasy ktore koroduja i to wlasnie tam warto wstawic kwasowke -
wczesniejsze tlumiki pracuja w wyzszych temperaturach i sa suche wiec
nie ma problemu...


Co do Chinczyka zas, to 1 dzien transport do USA, ciekawe ile czasu do
RP (ktorejkolwiek;-)).


i tu wlasnie jest problem - wymiana handlowa z Chinami jest trasznie
tajemnicza, platnosci, koszty frachtu... moze ktos sie orientuje jak to
wyglada?

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Zakupy w USA via e-bay
Sirtap napisał(a):


| Jest spora frajda w tych zakupach, ale niestety niezbyt opłacalna. Na
| pewno
| nie tak jak prosty przelicznik 3,2:1

Z zakupem książki w USA czy GB też są takie problemy?


Ze sklepu internetowego? Zero problemu. Kupowałem już książki i płyty CD
w amazon.com i amazon.de, płacąc kartą kredytową. Koszty wysyłki
wyraźnie podane na stronie.
Co ciekawe, wysyłka drobnych części elektronicznych (wtyczki do
palmtopa) ze sklepu w Hongkongu kosztowała mnie ze 2x mniej niż
transport z USA. A odległość niby ta sama.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Zakupy w USA via e-bay


On Thu, 16 Feb 2006 22:40:39 +0100,  Adam Dybkowski wrote:
Co ciekawe, wysyłka drobnych części elektronicznych (wtyczki do
palmtopa) ze sklepu w Hongkongu kosztowała mnie ze 2x mniej niż
transport z USA. A odległość niby ta sama.


Najblizsza poczta trzy razy blizej, a i pakujacy chinczyk mniej
zarabia :-)

J.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Zakupy w USA via e-bay
Adam Dybkowski napisal(a):


Co ciekawe, wysyłka drobnych części elektronicznych (wtyczki do
palmtopa) ze sklepu w Hongkongu kosztowała mnie ze 2x mniej niż
transport z USA. A odległość niby ta sama.


To jest bardziej ciekawe niz myslisz. Zobacz na stronach spedytorow -
transport Z Polski do H jest znacznie drozszy niz do USA.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: EP-3 Epilog
In article <6953.010@poczta.wp.pl, arturd@poczta.wp.pl says...


Hmmm... Ciekawe, czy tak było taniej, czy też Chińczykom nie podobało
się, ze miałby u nich lądowac nastepny amerykański samolot?


Raczej to drugie

  PAP:

  "Rosyjskie linie lotnicze "Polet" poinformowały w sobotę o wygraniu
   przetargu na transport do USA amerykańskiego samolotu zwiadowczego EP-3,
   od 1 kwietnia pozostającego na chińskiej wyspie Hainan."

Pozdrawiam
 Mare_K
arturd@poczta.wp.pl

"Żaden eksperyment nigdy nie jest kompletną klapą,
 zawsze może służyć za przykład negatywny"


Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: EP-3 Epilog


  "Rosyjskie linie lotnicze "Polet" poinformowały w sobotę o wygraniu
   przetargu na transport do USA amerykańskiego samolotu zwiadowczego
EP-3,
   od 1 kwietnia pozostającego na chińskiej wyspie Hainan."


Zatem zabawy ciąg dalszy? Na pokładzie rosyjskiego samolotu skorzystają
jeszcze specjaliście rosyjscy? :)))

De Luk

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Juz 80 M1 zniszczonych/powaznie uszkodzonych w Iraku ( link ang )

"KoYot" <paw@poczta.onet.plwrote in message < | oficjalnie rzecz jasna ( ciekawe czy do statystyk sa wliczane bezwiezowe
| pofugasowe wozy i te tez sa odsylane do usa ? )

Skoro z tych 80 63 beda naprawione to zostalo 17 w stanie nie do naprawy. Tu
moga byc te bez wiezy lub nie - moze mozna je naprawic?
| The U.S. military's Abrams tank, designed during the Cold War to withstand
| the fiercest blows from the best Soviet tanks, is getting knocked out at
| surprising rates by the low-tech bombs and rocket-propelled grenades of
| Iraqi insurgents.

| the Army says 80 of the 69-ton behemoths have been damaged so badly they
had
| to be shipped back to the United States

| At least five soldiers have been killed inside the tanks when they hit
| roadside bombs, according to figures from the Army's Armor Center at Fort
| Knox, Ky. At least 10 more have died while riding partially exposed from
| open hatches

| about 70% of the more than 1,100 tanks used in Iraq have been struck by
| enemy fire, mostly with minor damage.

| calosc

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/usatoday/20050330/ts_u...
/tankstakeabeatinginiraq&cid=676&ncid=1478


czyli 80 wozów wymagało takich napraw, których nie mogły dokonać
polowe REPy stąd ich transport do USA, remont 17 uznano za
nieoplacalny,
Podejrzewam,że podobną a moze i wiekszą liczbę wozów wywieziono np. na
remonty do USA i wclae bym sie nie zdziwił gdyby więcej niz 17
skasowano po podliczeniu kosztów.
pzdr

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Osetia - wojna w powietrzu (pytanie)
Robert Tomasik pisze:


| są więcej niż zachowawcze... Moim zdaniem, pójdzie jeszcze kilka ataków
| lotniczych na gruzińskie lotniska i porty, ale to tylko dlatego, żeby
| uniemożliwić powrót kontyngentu z Iraku. Bo to nikomu nie na rękę :-...

A czym by rzeczony kontyngent miał niby wracać? Samolotami rejsowymi? :-)


Właśnie... Gruzini proszą o transport USA. USA "nie wyklucza żadnych opcji".

Teraz - lecą sobie Gruzini z Iraku w amerykańskich samolotach.

Ruskim byłoby nie na rękę ich żywych przepuścić... ale co będzie, jak
zestrzela amerykański samolot?

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Osetia - wojna w powietrzu (pytanie)


Właśnie... Gruzini proszą o transport USA. USA "nie wyklucza żadnych opcji".

Teraz - lecą sobie Gruzini z Iraku w amerykańskich samolotach.

Ruskim byłoby nie na rękę ich żywych przepuścić... ale co będzie, jak
zestrzela amerykański samolot?


Nic prstszego jak zbombić zawczasu lotniska, aż dziw że jeszcze tego
nie zrobiono? Ale zbombic rakietami a nie bombami jak w sredniowieczu.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Szukam chętnego do kieratu...
Amerykanie oceniaja, ze wyprodukowanie litra etanolu wymaga
przynajmniej w wysoko uprzemyslowionej produkcji rolnej USA ekwiwalentu
od pol do litra paliwa dieslowskiego a gdyby caly transport w USA
przestawic na etanol to pomijajac skad wziac energie na masowa
produkcje tego paliwa potrzeba by bylo przeznaczyc na uprawy wiekszosc
terenow przeznaczonych obecnie na gospodarke rolna. Ta ocene doskonale
odzwierciedla cena galonu paliwa E85 (85% etanolu, 15% benzyny), ktora
w USA przewyzsza cene galonu benzyny o okolo 30% -40%. Jednakze
doswiadczenia Brazylii dowodza, ze mozna w pewnym stopniu dokonac
przejscia na etanol skutecznie choc generalnie uzyskuje sie paliwo
drozsze i o mniejszej zawartosci energetycznej. Gdyby paliwo oparte o
etanol stalo sie masowe, to ocenia sie, ze jego cena spadlaby o 10 do
20%.  Pojazdy obecnie uzywajace w USA paliwa E85 (85 % etanolu, reszta
benzyna) przejezdzaja okolo 70% dystansu, ktory osiagnelyby na czystej
benzynie z tym, ze poniewaz sa to pojazdy wielopaliwowe, ich silniki
nie sa budowane tak aby wykorzystywac etanol najsprawniej. Etanol ma
bardzo wysoka liczbe oktanowa i pozwala teoretycznie na budowanie
silnikow o znacznie wyzszym stopniu sprezania a wiec o podwyzszonej
sprawnosci. Tego sie dzis nie robi przy silnikach wielopaliwowych.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Szukam chętnego do kieratu...
On 4 Apr 2006 04:42:27 -0700,  JAM wrote:

Amerykanie oceniaja, ze wyprodukowanie litra etanolu wymaga
przynajmniej w wysoko uprzemyslowionej produkcji rolnej USA ekwiwalentu
od pol do litra paliwa dieslowskiego


Czy to prawdziwe szacunki ?
Bo kiedys naped konny nie tylko sie sam utrzymywal, ale jeszcze
duza nadprodukcje zostawial.

A jak to bylo w Brazylii - oni zdaje sie sporo etanolu zuzywali ?

a gdyby caly transport w USA
przestawic na etanol to pomijajac skad wziac energie na masowa
produkcje tego paliwa potrzeba by bylo przeznaczyc na uprawy wiekszosc
terenow przeznaczonych obecnie na gospodarke rolna.


Czy to zle ? skonczyla by sie niepotrzebna nadprodukcja zywnosci :-)
Gorzej z taka Polska czy Niemcami, gdzie zaludnienie wieksze ..

Pojazdy obecnie uzywajace w USA paliwa E85 (85 % etanolu, reszta
benzyna) przejezdzaja okolo 70% dystansu, ktory osiagnelyby na czystej
benzynie z tym, ze poniewaz sa to pojazdy wielopaliwowe, ich silniki
nie sa budowane tak aby wykorzystywac etanol najsprawniej. Etanol ma
bardzo wysoka liczbe oktanowa i pozwala teoretycznie na budowanie
silnikow o znacznie wyzszym stopniu sprezania a wiec o podwyzszonej
sprawnosci. Tego sie dzis nie robi przy silnikach wielopaliwowych.


Chyba volvo mialo kiedys prototyp silnika o zmiennej kompresjii,
i to czysto benzynowy :-)

J.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: FORD SHELBY GT 500
Witam

Czy ktoś sie orientuje w kwestiach sprowadzenia starego amerykańca Ford Shelkby
GT 500 lub GT 350. Jak rozwiązać problem oclenia ile może kosztować transport z
USA. Czy takie coś w ogóle może sie opłacać. W USA za taki wóz z 69 roku trzeba
wypłacić około 500-2000 USD w zależności od stanu technicznego. Może ktoś ma
taką bryczkę?, jesli tak proszę o kontakt.

pozdrawiam

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: FORD SHELBY GT 500

cow@go2.pl napisał(a) w wiadomości:
<4043.00000000.3a277@newsgate.onet.pl...

Witam

Czy ktoś sie orientuje w kwestiach sprowadzenia starego amerykańca
Ford Shelkby
GT 500 lub GT 350. Jak rozwiązać problem oclenia ile może kosztować
transport z
USA. Czy takie coś w ogóle może sie opłacać. W USA za taki wóz z 69
roku trzeba
wypłacić około 500-2000 USD w zależności od stanu technicznego. Może
ktoś ma
taką bryczkę?, jesli tak proszę o kontakt.


W tym momencie to podchodzi pod samochód zabytkowy... IMHO starszych
niż 10-letnie się nie przywozi.
---------------------------------
Pozdrawiam
 Wojtek

Opel Vectra 1,8 16V<


Na priva - wytnij cyfry z adresu.
ICQ 70797104
www.castrol.pl

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: 1987 Dodge Aries - czyli jak kupować starego rupieci a?


Mariusz Ożóg wrote in message ...
małe pytanie trochę offtopic ale...
czy macie jakieś pomysły jak sprowadzić Camaro 79 do Polski, poczekać aż
bedzie zabytkiem (25) czy na mienie przez jakiegoś znajomego?
mario


Nie szkoda 220 dolarow za dokument z polskiego konsulatu i ok. 1200 dolarow
za transport z USA do Polski za samochod ktorego wartosc wynosi ok.2000
dolarow ? ( i to w bezmroznych stanach )
F.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Samochód z USA


Panowie chciałbym się doradzić chce sprowadzić sobie z USA Nissana Sentre
roczniki 2006 albo 2007 w USA kosztuje ona mniej więcej 14000$ dolarów ile
bym zapłacił samych opłat na granicy.


zapraszam na http://venioo.ovh.org

do tego 10% cla musisz doliczyc
kontener z USA do Hamburga kosztuje ok.750$ do tego z 300-500$ transport w
USA

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: UZYWANE: Czy kupowac Mazde 626?


NIe kupowalbym auta w wersji amerykańskiej (licznik w milach, automat) gdyż
takie auta mogą stanowić problem w obsłudze. Części często są inne niż w
japońskich czy europejskich modelach. Kolega ma 323 Protage ze Stanów i


ciekawe rzeczy opowiadasz :-)) jeżdże amerykanami, serwisuję się u mechanika
który specjalizuje sie w amerykanach ale robi też europejskie i jepońskie auta.
Z jego doświadczeń: na części ze stanów w awaryjnych przypadkach czeka sie góra
dwa dni (tyle potrzeba czasu na zorganizowanie transportu i transport z USA do
Warszawy) bywało że dziewczyny (stewardessy) przewoziły błotniki albo
maglownice! a naczęsci z GB, F czy I to po dwa tygodnie czakał i nikt nie był w
stanie powiedzieć kiedy będą...

pozdr
Fox

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Transport do USA - kontener
Interesuja mnie wszelkie informacje, linki itp.
nt. transportu z Polski do USA kontenera (towary przemyslowe).
W szczegolnosci koszta wysylki, ubezpieczenia
malych kontenerow (<=20 stopowych). Sam kontenera nie posiadam.

Poza tym najkorzytniejsze miejsca wysylki
z Polski, miejsca docelowe w USA, czas trwania podrozy, rozne rodzaje
transportu itp.
Moze ktos podzieli sie ze mna swoimi doswiadczeniami ?
Wielkie dzieki z gory.
B.O.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Kolejny - Umarł z winy lekarzy
Sabina napisał(a):

Dnia Tue, 13 Jun 2006 10:30:31 +0200, "Paweł W." napisał(a):

| To błąd, że w
| pogotowiu jeżdżą lekarze, bo to myli ludzi, co do przeznaczenia służb
| ratowniczych.

Tak. Gdzieśtam w innych krajach jeżdżą jacyś ratownicy. Czy taki ratownik -
nie lekarz ma uprawnienia co do podjęcia decyzji o konieczności zabrania
człowieka do szpitala? Zawsze się zabiera czy jak?
Pytam z ciekawości.


Są gruntownie przeszkoleni. Na pewno w sytuacji, gdy jest więcej
poszkodowanych niż pojazdów do transportu, potrafią właściwie
wyselekcjonować chorych. Częściej pewnie też wożą do szpitala. Przecież
nie ich zadaniem jest diagnoza. Nie znam szczegółów, ale za wezwanie
karetki i transport w USA się płaci, niezależnie od tego, czy wezwanie
uzasadnione, czy nie. Potem zwraca ubezpieczalnia. Jeśli się mylę, niech
mnie ktoś poprawi.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: polskie skarby narodowe w USA po 9/11 tego roku
polskie skarby narodowe w USA po 9/11 tego roku
Dama z Lasiczka,Sad ostaeczny Memlinga i dziesiatki najcenniejszych polskich
skarbow narodowych zacznie ture po Ameryce 11 wrzesnia. Czy nie jest to temat
do krytyki, zeby ktos w Polsce bez zadnej dyskusji zdecydowal sie na
transport do USA NAJCENNIEJSZYCH skarbow narodowych , do kraju ktory moze byc
w stanie wojny? Wiadomosc ta zaczerpnalem z G.W. z dnia 23 sierpnia. Co
wiecie na ten temat? Czy ktos o tym dyskutowal w Polsce? Zapewne celem
wystawy jest sciagniecie turystow i zarobienie dewiz, ale czy nalezy
wystawiac dokladnie wszystkie najcenniejsce skarby? Najlepsza oprawa dla Sadu
Ostatecznego jest Katedra Gdanska i jezeli zezwolic na wystawianie tego
obrazu to sa tylko 2 miejsca w Europie gdzie to mialoby sens: Florencja,
poniewaz obraz nalezal do Medyceuszow a ukradziony byl przez piratow
Gdanskich, albo Brugia gdzie ten obraz powstal.
To samo tyczy Damy z Lasiczka. Moglaby byc wystawiana w Lombardi, poniewaz z
tamtad pochodzila modelka obrazu. Narazanie tych dziel na obecne
niebezpieczenstwo w USA jest zastanawiajace. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Polskie skarby w USA wystawiane po 9 wrzesnia
Polskie skarby w USA wystawiane po 9 wrzesnia



Dama z Lasiczka,Sad ostaeczny Memlinga i dziesiatki najcenniejszych polskich
skarbow narodowych zacznie ture po Ameryce 11 wrzesnia. Czy nie jest to temat
do krytyki, zeby ktos w Polsce bez zadnej dyskusji zdecydowal sie na
transport do USA NAJCENNIEJSZYCH skarbow narodowych , do kraju ktory moze byc
w stanie wojny? Wiadomosc ta zaczerpnalem z G.W. z dnia 23 sierpnia. Co
wiecie na ten temat? Czy ktos o tym dyskutowal w Polsce? Zapewne celem
wystawy jest sciagniecie turystow i zarobienie dewiz, ale czy nalezy
wystawiac dokladnie wszystkie najcenniejsce skarby? Najlepsza oprawa dla Sadu
Ostatecznego jest Katedra Gdanska i jezeli zezwolic na wystawianie tego
obrazu to sa tylko 2 miejsca w Europie gdzie to mialoby sens: Florencja,
poniewaz obraz nalezal do Medyceuszow a ukradziony byl przez piratow
Gdanskich, albo Brugia gdzie ten obraz powstal.
To samo tyczy Damy z Lasiczka. Moglaby byc wystawiana w Lombardi, poniewaz z
tamtad pochodzila modelka obrazu. Narazanie tych dziel na obecne
niebezpieczenstwo w USA jest zastanawiajace.


Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Polskie skarby w USA wystawiane po 9 wrzesnia

Te dziela sa i beda bezpieczniejsze w USA niz w Polsce. JesliUSA upadnie to
Polska bedzie zmazana z mapy swiata.Nie przez Amerykanow.
Gość portalu: Muzeum napisał(a):

>
>
>
> Dama z Lasiczka,Sad ostaeczny Memlinga i dziesiatki najcenniejszych polskich
> skarbow narodowych zacznie ture po Ameryce 11 wrzesnia. Czy nie jest to temat
> do krytyki, zeby ktos w Polsce bez zadnej dyskusji zdecydowal sie na
> transport do USA NAJCENNIEJSZYCH skarbow narodowych , do kraju ktory moze byc
> w stanie wojny? Wiadomosc ta zaczerpnalem z G.W. z dnia 23 sierpnia. Co
> wiecie na ten temat? Czy ktos o tym dyskutowal w Polsce? Zapewne celem
> wystawy jest sciagniecie turystow i zarobienie dewiz, ale czy nalezy
> wystawiac dokladnie wszystkie najcenniejsce skarby? Najlepsza oprawa dla Sadu
> Ostatecznego jest Katedra Gdanska i jezeli zezwolic na wystawianie tego
> obrazu to sa tylko 2 miejsca w Europie gdzie to mialoby sens: Florencja,
> poniewaz obraz nalezal do Medyceuszow a ukradziony byl przez piratow
> Gdanskich, albo Brugia gdzie ten obraz powstal.
> To samo tyczy Damy z Lasiczka. Moglaby byc wystawiana w Lombardi, poniewaz z
> tamtad pochodzila modelka obrazu. Narazanie tych dziel na obecne
> niebezpieczenstwo w USA jest zastanawiajace.
>
>
Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Miłość Lecha Kaczyńsdkiego do Gruzji była przykryw
porannakawa20 napisała:

> Dotąd zawsze im się udawało!
> Liczyli na następny a bezkarny?

kawa nie przesadzaj , NIE uwierze , Polska mialaby slac bron do
strefy zagrozonej konfliktem ? , ABSURD .

Po tym jak sie Polska wywinela z afera wiezniow , transport ,
ladowania USA na Mazurach , .... bawili by sie w klocki z bronia ? .
Nie to niemozliwe !!! .
Wprawdzie, podobno , ruski znalazl troche , sladowe ilosci polskiej
broni .... Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Samochodziki ze STANOW
koszty sprowadzenia "500-1000 usd" osiągają
wyłącznie ci, co nigdy nic ze stanów nie sprowadzili he he:)
Koszt kupna i przywiezienia auta kupionego w USA do PL to kwota
rzędu 2500-3000 USD, i każdy kto twierdzi inaczej jest zwykłym
laikiem, amatorem i paplą internetową, co gdzieś coś tam słyszała
jak dzwoniło w radiu erewań. Coś mu się kiedyś obiło, że jest
kontener i na tym jego wiedza się kończy.
Cała reszta odbywa się oczywiście za darmo: koszt pośrednika w USA
(300-500 USD), spedycja i transport w USA z miejsca postoju auta do
portu (300-800 USD), spedycja portowa, fracht przez ocean (tu jest
ten osławiony "kontener", kosztujący 700-800 USD na auto, a nie
żadne 500), spedycja i rozładunek auta w Bremerhaven (lekko 500-600
USD), koszty postoju tamże (100-200), transport auta do PL (500-700
USD), odprawa akcyzowa w PL (100-200 USD). Podkreślam, że nie
uwzględniłem w podanych kosztach żadnych opłat celnych, VAT i akcyz.
Za 500USD to sobie można sprowadzić parę opon z USA a nie samochód i
każdy co twierdzi inaczej to gamoń, który zapomniał o całej masie
dodatkowych opłat.
Jeśli jednak, będzie się upierał przy swoim to ma u mnie robotę na
kilka lat naprzód. Będzie mi sprowadzał 100 samochodów rocznie po
1500. Wszyscy będą zachwyceni: on i ja:) Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Mam pytanie - linki do stron amerykańskich z cenam
www.autotrader.com
tam jest na gorze z prawej strony zakladka classic cars

transport z USA do niemiec to 650$ plus oplaty manipulacyjne, ubezpieczenie itp
itd, w sumie ponizej 1000$. Zakladajac ze auto dowieziesz w USA do portu, wiec
szukaj auta na wybrzezach, bo transport auta ze srodka stanow do najblizszego
portu to kolejne 300-500 usd. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: motocykle z USA
Czołem
No to są chyba zdaje się prawa rynku. Dana rzecz kosztuje tyle, ile nabywca
jest w stanie za nia zapłacić. Motocykle ze stanów i tak sa tańsze. A że
ściagacz(importer) zarabia na jednym sprzęcie, powiedzmy 6000 zł zamiast
4000zł? Jego zabawki, jego piaskownica. Nie da się ich zbojkotować, bo przy
obecnym kursie euro i tak mają zazwyczaj tańsze motocykle od tych, którzy
ściągają sprzęty z Europy. Poza tym transport z USA jest jednak nieco droższy.
Pozdrawiam
Szymon
p.s. Faktem jest, że czasem opaca się ściągnąć z USA nawet nowy motocykl, a ten
po ocleniu i zarejestrowaniu i tak wychodzi taniej jak w Polsce. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: motocykle z USA!
Te informacje , które podał tu kolega są lekko nie ścisłe.Właśnie sprowadziłem
kilka sztuk,to napiszę Wam ile co kosztuje .Cło -6%/od wartości+kosztów
transportu/ ,wat -22%/od całości/.Rzeczoznawca jest raczej
obowiązkowy /ok.400zł za sztukę /.
Transport przez USA -do 700$ ,
Transport przez ocean -do 1000$ , jeszcze jest transport w Polsce .
No i bez agencji celnej się nie obejdzie .
Aha ,jeszcze tłumaczenie dokumentów z angielskiego na polski.
To wszystko wymaga czasu /tak do trzech miesięcy /
Pozdrawiam Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: donoszę uprzejmie - Microplane tarki SĄ w Wwie!
Dziewczyny, spokojnie:) W końcu chyba wszyscy lubią takie czy inne nowe gadżeciki.
Pewnie, że widać nowe tarki w tv. I pewne jest, że jak trę parmezan to oczy mam
z lekka na wierzchu:)))
Może z tymi nowościami będzie łatwiej.
Szkoda, że chociaż pensje mamy dużo niższe niż w usa, to akurat u nas handlowcy
wpadają na tak idiotyczne pomysły, żeby biedniejszym sprzedawać za podwójną
cenę. Nie wiem jak to działa, ale transport z Chin jest tani, a transport z usa
drogi:) Szalejący polski marketing chce często sprzedać mało, ale drogo -
zupełnie inaczej niż na świecie. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: 2 latka
my chyba lozeczko
ale jeszcze nie wiemy
podoba nam sie elmo zalatwiamy transport z USA

ale moze tez jakies ciuszki
i tez wchodzi w gre samochod na baterie jest super zdalnie sterowany
rowerek
ja to potrzebuje narty i buty narciarskie wiec u cioci danki zamowione
ale to ja

jak cos wymysle to wiecej napisze

pa pa
Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Gorzowska Panorama, wielka wyprzedaż
czemu w USA są tańsze niż w polsce? bo mądrzejszy naród! nie daje się tak w
ciula robić jak nasi. Oni wolą swoje. My scotch&soda własnej marki spodni nie
kupimy tylko wolimy levisy. A transport z USA do niemieckiej hurtowni skąd do
polskiej później do sklepu i VAT na każdym kroku sobie przycina i dlatego jest
tak drogo. To samo samochody. I lekarstwa. Drogi sprzęt medyczny. Wszystko
zagraniczne. Dlatego droższe niż krajowe. Kiedy zaczniecie wspierać i kupować
polskie produkty? Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Korek Dobra/Tamka
1. Byles kiedys w USA? Gdybys byl, to bys wiedzial, ze transport w
USA jest najbardziej energochlonny (i to w skali swiatowej) i ze w
USA ponad 50% obszaru misat zajmuja drogi i parkingi. Upadek
publicznego transportu w USA to fakt, a z faktami sie nie dyskutuje.
2. Konkurencyjnosc gospodarki zalezy glownie od infrastruktury, w
tym szczegolnie infrstruktury transportu (p. np. model M. Portera).
Balcerowicz nie mial i dalej nie ma pojecia o gospodarce, bo co moze
o niej wiedziec b. wykladowca bolszewickiej politekonomii socjalizmu
na b. Wyzszej Szkole Nauk Spolecznych przy b. KC PZPR?
3. Drogowka nie ma oczywiscie pojecia o ruchu drogowym. Oni
interesuja sie tylko robieniem zasadzek na kierowcow, a nie
rozladowywaniem korkow. Wszystkich darmozjadow z drogowki wygonilbym
z biur na skrzyzowania w godzinach szczytu, ale po uprzednim
przeszkoleniu, bo na razie to jedyne co oni umieja to brac lapowki i
wystawiac mandaty... :( Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Co powiedzą zieloni jak TIR z amoniakiem spadnie..
Rozmawiamy tu o transporcie
a transport w USA jest zdominowany przez kolej. z tym "ekologicznym
szkodnictwem" w USA to też nie jest takie proste. nie dawaj się zwieść
propagandzie promowanej prze ruchy które nienawstnie patrzą na wszystko, co
amerykańskie. trzmyaj się faktów. poza tym USA mięknie w sprawie globalnego
ocieplenia. kandydat na prezydenta al gore napisał kiedyś dużą dobrą ksiązkę na
tematy ekologii. jakoś sobie nie przypominam, żeby któryś z naszych
prominentnych polityków (nawet w całej UE) coś takiego popełnił. i wiele razy
tam głosowano za ograniczaniem emisji zanieszyszczeń. i to wiele lat wcześniej
niż u nas. ktoś cię nabrał kolego głupologu Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Co powiedzą zieloni jak TIR z amoniakiem spadnie..
Gość portalu: dd napisał(a):

> a transport w USA jest zdominowany przez kolej.

Już lepiej nic nie pisać, niż pisać po raz kolejny nieprawdę!!!

www.bts.gov/programs/international/transborder/reports/annual02/state/us_trade_2002_trk.html
www.bts.gov/programs/international/transborder/reports/annual02/state/us_trade_2002_ral.html
Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: W Iraku coraz lepiej
ażdy rozsądny człowiek po przeczytaniu widzi,że cały txt kupy sie nie trzyma...
*******No to wykaz niescislosci.
Bo chocby za transport płacą USA,
*****Wielka mi laska, ze transport placa.
zaś 130mln$ to maleńka kwota, i przy tak
ogromnych zyskach
*******Gdzie te zyski, bo jeszcze nie przytoczyles nic realnego, tylko jakies
gruszki na wierzbie, w slad za Millerem.

i przy składce na ŁE, która jeszcze zamiast korzyści przynosi
zapaśc gospodarczą, to jest głowny towar, który exportuje do nas ŁE...
*******To nie jest watek o UE , tylko o Iraku , kolego.
Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie


Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: darmowy transport po usa
darmowy transport po usa
Słyaszałem o firmach zajmujcych się przewozem samochodów z miejca w miejsce w
których można się zarekstrować i darmowo podróżować przeprowadzając samochód z
jednego miejsca do drugiego. Forma zwraca kasę za benzynę, Daje też troszkę
więcej czasu żeby można było pozwiedzać okolice. Czy macie może jakiś link do
czegoś takiego?
Z góry dziękuję
Piotr Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: przejazd do innego miasta NY - ATLANTA
Auto/car moving/transport in USA.
Siema Jerry, wrzuc powyzsze hasla do google i pojawi sie dziesiatki
firm o ktore pytasz. To dobra wiadomosc. Gorsza to to, ze aby zblizyc sie
do przeprowadzania auta z gornej polki musisz byc "bonded".
I samochody z gornej polki podrozuja zwykle wiekszym samochodem :).
Tym niemniej probuj :).
Pozdroofka,
j6p. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Dlaczego ktoś wywala prawdziwe maile o Ameryce
Dlaczego ktoś wywala prawdziwe maile o Ameryce
Pisze w mailach czystą prawde dlaczego komuś to przeszkadza?
Do usa nie opłaca sie jeździc za chlepem ponieważ:
-Minimalna stawka to tylko 5$(15zł).W UE jest to 7E lub 5 funtów(ok 28zł)
-Potrzebne jest pozwolenie na prace oraz wiza do usa.W 7 bogatych krajach
Unii nie potrzeba zezwolenia na prace.W wielu innych są wprowadzone znaczne
ułatwienia.Oczywiscie żadnych wiz,nawet paszport nie potrzebny.Tylko dowód.
-Drogi transport do usa.Pewnie za bilet w jedna strone trzeba zaplacić 1000zł
do miasta Europejskiego wystarczy 150zł albo nawet 120zł.Wiem bo duzo latam.
-Wysokie zagrozenie terroryzmem i przestępczość w usa.W Unii pod tym względem
tez nie jest idealnie ale jednak wciąż duzo lepiej jak w ameryce.
To 4 powody dla ktorych nie oplaca sie tam jeździc.Dziwie sie ze jest wciąz
tyle chętnych.Juz od dawna Ameryka przestala byc rajem.Amerykanom zyje sie
coraz gorzej...ceny coraz wyższe.W ameryce Polak nie jest wstanie zarabiać
więcej niz w UE.Obudźcie sie!!!Po jakiego grzyba stoicie jak cyganie pod tą
ambasadą amerykańską?????????????????????godności troche!!!TYLKO UNIA Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: chce dziewczynke
Gość portalu: lili napisał(a):

> faktycznie nie rozumiesz.
> twoj post zabrzmial jakbys sam robil in vitro.
> malo kto sie tym zajmuje.

Nie przesadzaj. Akurat tu , gdzie pracuje, zajmuja sie
tym rozni ludzie. Nie rozumiem po co narkoza do pobrania
komorek jajowych. Powatrzam: narkoza nie jest potrzebna.
Kropka.

> na marginesie-to dziwne ze selekcja
plemnikow+inseminacja kosztuje 6000 euro.

Bo ta selekcja jest droga: pobranie plemnikow+ transport
do USA+ selekcja+ transport z powrotem... Pewnie, gdyby
sami potencjalni rodzice pojecahli do USA, to sam zabieg
bylby tanszy, ale koszta podrozy...

> wiekszosc zrodel ocenia skutecznosc inseminacji na 10 %
> 10% szansy i 24 000 zl ? I sa chetni?

Chyba zartujesz. Po pierwsze, 6000 euro to nie tak duzo w
porownaniu ze zwykla procedura in vitro, po drugie, nie
wiem skad czerpiesz informacje, ze skutecznosc
inseminacji to 10%. Dobrze wykonana, ta skutecznosc (u
pary bez problemow z plodnoscia, a do tych adresowana
jest oferta) jest duuuuzo wyzsza. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Test Pappa
Test Pappa
Hej dziewczyny,

moja lekarka zasugerowała mi coś takiego (nie jestem z grupypodwyższonego
ryzyka, ale z tych bardziej martwiących się). Ona robi taki, który się wysyła
do Stanów do analizy. Kosztuje 600 złotych. Ale mówiła też o robionych w
laboratorium w Łodzi, które są tańsze.

Czy znacie miejsce w Warszawie gdzie robią ten tańszy test z wysyłką do Łodzi
(myślę, że to transport do USA) go tak podraża?

M. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: łóżeczko- czy ktoś widział taki
mam dla corki takie samo tylko pomaranczowe
zamowilam na allegro z USA - i nie zaluje. jestem bardzo zadowolona
corka ma 22 miesiace i jeszcze w nim spi
a przewijak byl bardzo funkcjonalny i dlugo uzywany
do tego materac zamawiany na wymiar i krolewskie loze dla dziecka gotowe
ja polecam - dlugo sie czeka bo transport z USA droga morska ale warto
Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Shipsmartusa i zamówienie z GAP
Jasne, że się opłaca Ja już od kilku lat kupuję zabawki tylko w
USA (głównie na amazonie)i jeszcze nigdy nie zatrzymali mojej
przesylki na cle. Płacę tylko za transport z USA do Polski. Ponieważ
zabawki są zazwyczaj dość ciężkie wysyłam je pocztą morską - jest
znacznie tańsza od lotniczej ale za to dłużej trwa dostarczenie
(około 4-5 tygodni). Opłata zależy od wagi i gabarytów przesyłki.
Ale moim zdaniem prawie w kazdym przypadku kupno zabawek w USA się
opłaca (na www.amazon.com właściwie zawsze są jakieś przeceny).
Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Ostatnio dodane ogloszenia - 2005-12-04 17:49
Samochody osobowe:

   Audi A3 1.8, rok produkcj: 2000  -  cena: 29800 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20212

   BMW 318i, rok produkcj: 1992  -  cena: 12000 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20224

   CitroĂŤn Xsara II 1.4 HDI, rok produkcj: 2003  -  cena: 27000 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20213

   Daewoo Leganza, rok produkcj: 1998  -  cena: 15900 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20210

   Daewoo Tico, rok produkcj: 1997  -  cena: 6950 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20220

   Ford ESCORT DOHC 16V, rok produkcj: 1992  -  cena: 2990 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20217

   Ford ESCORT GHIA, rok produkcj: 1996  -  cena: 10900 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20222

   Mercedes-Benz 200 D, rok produkcj: 1991  -  cena: 11390 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20218

   Nissan MICRA-OKAZJA!!!!!!!!!!!, rok produkcj: 1992  -  cena: 1700 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20223

   Opel corsa, rok produkcj: 1998  -  cena: 12200 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20215

   Peugeot 806, rok produkcj: 1996  -  cena: 19900 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20216

   Toyota avensis, rok produkcj: 1999  -  cena: 25900 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20214

   Toyota Corolla, rok produkcj: 1997  -  cena: 12900 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20219

Motocykle / motorowery:

   Honda 1800 VTX, rok produkcj: 2003  -  cena: 49000 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20221

   Yamaha xtz750zamienie na auto, rok produkcj: 1990  -  cena: 7200 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20225

Inne ogłoszenia:

   Â Inne Transport z USA, rok produkcj: 1981  -  cena: 100 zl
   szczegoly: http://www.motonet.pl?20211

Dodaj swoje ogłoszenie:

   Samochody osobowe:      http://www.motonet.pl/?mod=osobowe_dodaj
   Samochody ciezarowe:    http://www.motonet.pl/?mod=ciezarowe_dodaj
   Motocykle i motorowery: http://www.motonet.pl/?mod=motocykle_dodaj

Zapraszamy serdecznie!

http://www.motonet.pl

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Jaki analizator widma
Ukaniu napisał(a):


No ja też się waham, dla mnie głównym elementem tego zestawu będzie
analizator a on jest w nim jak już pisałem upośledzony - zafiksowane
zależne od spanu RBW i Video itd.
Z drugiej jednak strony ma tracking generator (wywalił bym duży
wobuloskop z biurka). Żyję czasem też z serwisu sprzętu RF no a do tego
to było by pomocne. Mam kłopot, analizator niby priorytet ale ...
Popatrzę na tego Marconiego. Ja jednak wolę stary solidny sprzęt,
przynajmniej widać za co się płaci ;-) więc chyba targał bym coś z USA.


Na tym analizatorze sobie nie użyjesz...
Ważne, żeby podstawowe parametry dały się łatwo regulować.
Do osobistych potrzeb ściągnąłem sobie wkładkę HP8558 i do tego
analogową mainframe z lampą pamiętającą. Za wszystko zapłaciłem 700$ z
wysyłką. Jedyne co musiałem naprawić, to włącznik sieciowy w mainframe :)
Póki obracam się poniżej 1.5GHz ten sprzęt mi wystarcza. Jedyne czego
nie ma to kursorów i autokalibracji, jak to analogowiec. Jeśli muszę
koniecznie znac dokładne położenie prążka, to nakładam sygnał z
generatora sygnałowego. Ale to nieczęsto jest potrzebne. Po wygrzaniu
8558 jest bardzo stabilny. No i span ma do 5kHz/dz oraz rozdzielczość
1kHz, co kładzie tajwańskie sprzęty typu AT5010 na obie łopatki i zalewa
betonem :)))

BTW, mainframe kupiłem za 40$ a jej transport z USA kosztował... 120$ :))))

Tracking generator jest super sprawą i z braku laku mozna się opędzić,
ale jednak analizator sieci jest nieporównanie lepszy. Fajnie kreśli
pętelki na wykresie Smitha :)

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: DA WWW FR ma przynajmniej 16 sprawnych maszyn :-)
Dnia 2007-08-08 16:51, Użytkownik Herhor napisał:


Dnia 08-08-2007 o 16:44:01 Michał Grodecki
<mgr@usk.pk.edu.pl.wytnij.tonapisał(a):

| Dnia 2007-08-08 15:58, Użytkownik Herhor napisał:
| W rzeczywistości sprawa przedstawia się tak: Po rozpadzie ZSRR i
| przerzuceniu samolotów strategicznych na swoje terytorium oraz
| wycofaniu starego szmelcu Rosja posiadała około 250-300 bombowców
| dalekiego zasiegu: 12 T-160, 65 Tu-95MS i 150-200 Tu-22M oraz
| kilkaset jądrowych pocisków samosterujących. Obecnie natomiast w
| linii jest jak donoszą nam znawcy sprawy: 6 Tu-160, 30 Tu-95MS (druga
| połowa podtypu MS6 wycofana)i 14 Tu-22M (na papierze może więcej ale
| i tak wszystkie Tu-22M niedługo slag trafi) czyli razem 50 bombowców
| a więc SZEŚCIOKROTNIE MNIEJ. Co istotniejsze tych samolotów nie ma za
| bardzo w co uzbroić. W czasach ZSRR przenosiły tylko jądrowe rakiety
| powietrze-ziemia.

| A pułki bombowe lotnictwa floty to czym miały walić po konwojach na
| Atlantyku? Wcięło ci AS-6 "Kingfish" i przeznaczoną do zwalczania
| celów naziemnych AS-4 "Kitchen" - jedne i drugie z głowicami
| konwencjonalnymi.

Po jakim Atlantyku, chłopie??? Za dużo się bzdetów made in Clancy & Co.
naczytałeś. Te bombowce miały co innego do roboty niż uganiać się z
zachodnimi stateczkami po morzach. Po co???


Zerwać transport z USA. Wbrew pozorom to mogło mieć spore znaczenie dla
wyniku ew. wojny konwencjonalnej. A poza tym gdyby te maszyny miały mieć
inne przeznaczenie to by nie wchodziły w skład lotnictwa floty.


Poza tym zupelnie mi nic nie wcięło. Obecnie tych rakiet nie ma w
uzbrojeniu (wiekowe już, po 40 lat mają!)


Pisałeś "w czasach ZSRR".


a czasach Zimnej Wojny to
myślisz, że jakie głowice one tak realnie miały przenosić w ramach DA i
AF-WMF???
W praktyce tylko wersje antyradarowe tych rakiet miały realnie głowice
konwencjonalne oraz jakie takie zastosowanie i tyle.


Źródło jakieś podasz?

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: DA WWW FR ma przynajmniej 16 sprawnych maszyn :-)
Dnia 08-08-2007 o 16:57:41 Michał Grodecki  
<mgr@usk.pk.edu.pl.wytnij.tonapisał(a):


|  Po jakim Atlantyku, chłopie??? Za dużo się bzdetów made in Clancy &  
| Co. naczytałeś. Te bombowce miały co innego do roboty niż uganiać się z  
| zachodnimi stateczkami po morzach. Po co???

Zerwać transport z USA. Wbrew pozorom to mogło mieć spore znaczenie dla  
wyniku ew. wojny konwencjonalnej. A poza tym gdyby te maszyny miały mieć  
inne przeznaczenie to by nie wchodziły w skład lotnictwa floty.


Zerwanie REFORGER-a nie miałoby większego znaczenia w razie  
konwencjonalnej wojny w Europie bo rozstrzygnęłaby się ona o wiele  
szybciej niż jakikolwiek okres braku dostaw z USA. Poza tym pomysł  
ciągłego atakowania bronią konwencjonalną zachodnich konwojów i  
lotniskowców przez 150 sowieckich bombowócw Floty Północnej to chyba  
ostatniemu idiocie w sztabie w Murmańsku by się mógł przyśnić. Latajcie  
sobie codziennie kilka tysięcy kilometrów i szukajcie szczęścia bez  
eskorty myśliwców. Jedno niefortunne spotkanie z F-14 i po całym  
lotnictwie Floty Północnej. Dlatego taki atak miałby sens (i to na pewnym  
specyficznym etapie konfliktu!) tylko jako jednorazowe zmasowanie  
uderzenie lotncize bronią jądrową i to w lotniskowce NATO a nie w  
stateczki transportowe. Przecież kurde neutralizacja dostaw z USA to  
przede wszytkim neutralizacja portów w Europie...


| Poza tym zupelnie mi nic nie wcięło. Obecnie tych rakiet nie ma w  
| uzbrojeniu (wiekowe już, po 40 lat mają!)

Pisałeś "w czasach ZSRR".


Akurat piszemy cały czas o obecnych arsenałach Puttiego.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Chrysler Pacifica Touring - różnica w cenie


Jakie dodatkowe koszty są na to auto przy sprowadzaniu do PL?


transport w USA, ocean i Europa ?
a moze cło, vat, akcyza, tłumaczenia, przeglady, rejestracja ?

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: transport z USA
Witajcie!
Czy moze ktoś z szanownych grupowiczów ma doświadczenie w sciąganiu auta z
USA i mógłby służyc pomocą? Chodzi mi głownie o transport itp
Dzieki wielkie
Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: UE: obserwator3 nie zgadza się
Nie jestem żadnym entuzjastycznym "hurra" eurofanem. Staram sie tylko rozumieć
procesy zachodzące w Europie,nasze polskie miejsce na tym kontynencie i w
świecie.To miejsce nie wydaje mi się ani specjalnie beznadziejne,ani nie jest
powodem do megalomanii i oczekiwania wszystkiego co sobie wymyślimy.
1.Pierwszym "wydumanym" argumentem czy też raczej zachowaniem przeciwników
integracji są ich nadmierne OCZEKIWANIA w stosunku do Unii np piszesz z
ironią,ze w Unii będziemy bogaci i konstatujesz,że to jest niemożliwe-dla mnie
jest to oczywiste,że do bogactwa dochodzi się nie tak szybko,że są to
oczekiwania rodem z komuny,gdy każdy miał dostać wszystko wg potrzeb.
Polscy chłopi,choć ich jest kilkakrotnie więcej niż w krajch UE oczekują tych
samych dotacji,ale obrażają się na unijne normy jakościowe i inne regulacje,
traktując je jak zamach na wolność.Dla mnie wszystkie regulacje,te na pozór
głupie (malowanie butli z gazem ) są przejawem systemowego podejścia do
gospodarki gwarantującego,ze każdy działa wg tych samych reguł gry- inwestorzy
w Polsce nie przyjeżdżają z księżyca-poruszają się wg tych samych unijnych praw
u siebie,lub je przynajmniej znają( ci z innych krajów).Unijne regulacje będą
dla inwestorów gwarantem tego,czego mogą sie tutaj spodziewać(prawnie).Tematem
innym do dyskusji jest co w ogóle może im przeszkadzać w Polsce.Dla konsumenta
regulacje unijne są gwarantem tego,że kupują produkty o zbliżonej kontrolowanej
jakości.Żaden klient nie idzie do sklepu z mikroskopem by sprawdzić mięso czy
mleko.Co do pomocy strukturalnej-nie słyszałem,że jest niemozliwa.
2 Drugim podstawowym "wydumanym" argumentem jest oczekiwanie,ze skrzykniemy się
w środkowej Europie na nasze hasło "Kupą mości panowie!".Nie będzie z kim
zakładać drugiej NAFTY.Czesi,Węgrzy,Litwini itp pchają sie do Unii i mogą nas
wyprzedzić. Nasza samodzielność wydaje się nie możliwa-nie będziemy drugą
Szwajcarią czy Norwegią.Proces integracji w Europie obserwuję jako nieunikniony
i nie powinniśmy pozostawać poza nawiasem. Inne egzotyczne sojusze( NFTA) nie
wchodzą w grę ,są znowu wydumane( nie wiadomo,czy nas chcą,drogi
transport,podobno USA mają dość NAFTY-zainwestowali w Meksyku,bo tania siła
robocza,tylko że im spada teraz jakość produkcji.) Summa sumarum,nie widzę
innej rozsądnej drogi dla Polski choć też mam sporo obaw. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Komisja Europejska: Polska ma zaległości
Gość portalu: darek napisał(a):

Ameryka
> probuje za pomoca roznych metod opoznic integracje EU bo wie
> ze w przyszlosci EU bedzie duza konkurencja i moze stac sie
> silniejsza.

>>> HAHAHA - na czym ta konkurencyjnosc ma polegac? na
rozpowszechnieniu socjalu na wzor francuski?

Po wlaczeniu do EU panstw wschodnich sam potencjal
> ludzki przekroczy wielkosc USA.Tym samym USA straca kolejne
> rynki zbytu i wplywow.

>>> Gdyby "potencjal ludzki" netto decydowal to India by kupila
USA i Japonie i poszla odpoczywac


Tak samo potencjal mysli technologicznej w
> europie jest wiekszy i zintegrowana europa jest w stanie szybko
> dogonic USA a nawet przescignac.

>>> HAHAHA - z tym przesciganiem to tak jak dawniej ZSRR
obiecywal przescignac usa w produkcji mleka, masla itp. Nie
twierdze ze USA sa nie do "przescigniecia" ale na pewno nie przez
stetryczaly model kapitalizmu panstwowego praktykowany w Europie.
Jak USA zostana przez kogos "przescigniete" to na gruncie tych
wartosci ktore swojego czasu zrobily z Ameryki potege, a nie
socjalizmu pan-europejskiego. Byc moze przez Chiny.

Nauka amerykanska opera sie
> niestety na kupowaniu naukowcow.

>>> Dodaj jeszcze ze zwiazani naukowcy-niewolnicy kopia i gryza
gdy ich cerberzy laduja na transport do USA. Prozaiczna
rzeczywistosc jest taka ze USA dla wielu (wiekszosci ?)
naukowcow, i nie tylko, jest po prostu BARDZIEJ ATRAKCYJNE od
Europy, i tego faktu zadne rozszerzenie chocby do Uralu nie
zmieni. Zmienic, owszem, moze diametralnie inna polityka w
Europie na ktora sie nie zanosi.


W wiekszosci pracuja na nich
> naukowcy pochodzenia niemieckiego i chinskiego.

>>>Prawda. Jest tez sporo Francuzow. Ciekawe jest ze coraz
wiecej Chinczykow wraca/osiedla sie w Chinach bo widza tam
szanse. Nie wiem ilu europejczykow wraca na stary kontynent bo
widzi tu swoja szanse.

> W obliczu takiego scenariusza USA wykorzystuje kazda mozliowsc
> aby oslabic EU i opoznic integracje. Uzywaja przy tam swojej
> stalej piosenki o demokracji.

>>> USA ma wiele grzechow i wcale nie jestem fanem, ale juz
posadzanie USA o aktywne przeciwdzialanie tzw. integracji jest
chyba dowcipem - szczegolnie widmo ze Europa ze swoim rozwojem
ponizej 1% i rozbudowanym socjalem kiedykolwiek przegoni kogos.
Sadze ze wiekszym problemem europejczykow jest to ze Ameryce
Europa zacznie zwisac, poza okazjonalnym glosem w ONZ i wypadami
turystrycznymi do Paryza czy Rzymu. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Bruksela: Wątpliwa polska akcyza
dobry wybor, ale transport z USA jest strasznie drogi, nie wiem czy ci sie
oplaci Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Trwa śledztwo w sprawie zamachu na polskiego am...
A niech zdobędą dołoże 1$ na transport do USA. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: "To taka filozofia: po pierwsze - ustępować Ros...
maac a zapomniales o Hammerach jakie zostawili
amerykanie po manewach i ktore czekaly w porcie na transport do
usa ?
a ktoe rosjanie jako lup wojenny zabrali ? Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Zarejestrowane w USA auto jezdzace w Polsce
W tym wlasnie lezy sek... Na nowe auto z USA 10% clo, ~13% akcyza i 22% VAT to
jest jeszcze w porzadku tylko wlasnie czy normalna faktura od dilera nie bedzie
pozniej kwestionowana...

P.S. Transport z USA jest bardzo tani: $800-$1000 Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Ekonomiści: Chiny są biedniejsze niż myślimy
... glupcze napisał(a):
>Zapomniales o calych statkach emigrantow, ktorzy pracowali
>niewolniczo.

Długo myślałeś nad tak "skomplikowaną dedukcją" ?
Po kolei:
Miliony Europejczyków porzucały swoją pracę i swoje dotychczasowe miejsce życia
w Europie, aby opłaciwszy za duże pieniądze (jak na ich możliwości)
niebezpieczny transport do USA pracować tam ... niewolniczo.
Potrafisz coś jeszcze głupszego napisać ?

>Poza tym formalne zniesienie niewolnictwa (zakaz) a
>realne jego znikniecie to 2 rozne sprawy.

Gdzie w USA Murzyni pracowali jeszcze niewolniczo po wojnie secesyjnej ?
Konkrety - przykłady na podstawie danych z kryminalistyki (pozbawianie
kogokolwiek wolnosci było już przestępstem).

>Poza tym - jak ktos ma na glownie kredyt hipoteczny na 30 lat i z
>tego kredytu oplaca rowniez studia dla swoich dzieci, to myslisz, ze
>duzo sie rozni od niewolnika w sensie przymusu pracy?

No to zdecyduj się, czy wolisz żyć w systemie niewolnictwa jako niewolnik czy
wolisz żyć w systemie dopuszczającym branie i udzielanie kredytów.
Parę zdań wcześniej pisałeś jako przeciwnik niewolnictwa.
A może jesteś przeciwnikiem prawnej dopuszczalności istnienie banków?
Innej możliwości nie ma, chyba że piszesz jako paranoik.

>Nie zebym byl przeciwnikiem USA - ale trzeba uzywac glowy i widziec
>rzeczywostosc, a nie operowac sloganami.

No dobrze, ale w którym miejscu swojego wywodu faktycznie użyłeś głowy ?
Przeciez ta wypowiedź kupy ani nie udowadniała jakiejś tezy, ani nie dawała
popisu wiedzą, ani nawet nie była spójna. Była tylko zbitką lewicowych sloganów.


Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: GUMY CYNAMONOWE BIG REDA
I ja, maniaczka ;-) Wlasnie czekam na duzy transport z usa ;-))) Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Powody dla których niewarto jechać do usa do pracy
Powody dla których niewarto jechać do usa do pracy
1.Minimalna stawka w usa to tylko 5 dolarów(15zł).Dla porównania w zachodniej
Europie placą 5 funtów lub 7 euro(27-28zł)PRAWIE 2 RAZY WIĘCEJ!
2.Ograniczony dostęp do rynku pracy.Potrzebne wizy.W Europie w tej chwili 7
kraju juz zniosly ograniczenia w dostępie do rynków pracy.W wielu innych są
znaczne ułatwienia.Ogólnie nie ma problemów z dostaniem roboty podwarunkiem
ze ten ktos zna angielski.Nie potrzebne paszporty,wystarczy dowód osobisty.
3.Drogi transport do usa.Bilet lotniczy do Europejskich miast z polski
kosztuje nawet 120zł!(prawie tyle co expres Warszawa-Kraków)Wiem bo często
latam.Do usa nie wiem ile kosztuje ale napewno wielokrotnie więcej,odległość
jest jednak nieporównywalnie większa.
4.Duże zagrorzenie terroryzmem,duża przestępczość na ulicach
amerykańskich.Dotyczy to głównie większych miast.W UE jest troche lepiej,choć
coraz gorzej.Ale wciąż nie jest tak jak w NY naprzykład.
To są 4 główne powody dla ktorych niewarto tam jechać.Wniosek?Podejmujcie
prace w UE tam gdzie was chcą i gdzie więcej płacą,a juz napewno nie
mniej.Jesli chodzi o płace,mówie o wynagrodzeniach w takich zawodach,jak
sprzątaczka,opiekunka do dziecka,pielęgniarka,zbieracz
owoców,budowlaniec,kelner.Czyli proste zawody dla polaków.Nie mówie o
wynagrodzeniach prezesowskich!Te w usa są choro-wysokie.Ale nie zaprzątajcie
sobie głowy tym.Nie grozi wam dostanie takiego stanowiska.Nigdy amerykanie
nie pozwolą zeby jakis tam polak dostał taką funkcje.Swoją drogą to ze tak
bardzo są zapatrzeni w siebie sprawia ze wielu amerykanów nie wie co to
Polska...powinni wysłac do szkoly jeszcze raz takich palantów.Słyszalem nawet
o przypadku ze 16 letni amerykanin nie wiedzial co to Europa!To nie świadczy
dobrze o amerykańskich szkołach,hehe.Jedno wielkie bagno.W DOMU NAJLEPIEJ-W
UNII EUROPEJSKIEJ!Mówi to człowiek który troche się najeździł po świecie i
troche pozarabiał zagranicą. Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Powody dla których niewarto jechać do usa do pracy
Gość portalu: znawca napisał(a):

> 1.Minimalna stawka w usa to tylko 5 dolarów(15zł).Dla porównania w zachodniej
> Europie placą 5 funtów lub 7 euro(27-28zł)PRAWIE 2 RAZY WIĘCEJ!
W usa panstwo ci mniej zabierze i stać cię będzie na tyle samo. Ja tam nie
celuję w najniższe stawki. W USA paliwo kosztuje obłędne kwoty 2$.7 euro za 3.8
litra(galon), kto w EU jest tańszy?

> 2.Ograniczony dostęp do rynku pracy.Potrzebne wizy.W Europie w tej chwili 7
> kraju juz zniosly ograniczenia w dostępie do rynków pracy.W wielu innych są
> znaczne ułatwienia.Ogólnie nie ma problemów z dostaniem roboty podwarunkiem
> ze ten ktos zna angielski.Nie potrzebne paszporty,wystarczy dowód osobisty.
Owszem. Pytanie dlaczego ;)

> 3.Drogi transport do usa.Bilet lotniczy do Europejskich miast z polski
> kosztuje nawet 120zł!(prawie tyle co expres Warszawa-Kraków)Wiem bo często
> latam.Do usa nie wiem ile kosztuje ale napewno wielokrotnie więcej,odległość
> jest jednak nieporównywalnie większa.
2000PLN ja jednak nie mam zamiaru wracać a na odwiedzenie rodzinki raz w roku
będzie mnie stać.

> 4.Duże zagrorzenie terroryzmem,duża przestępczość na ulicach
> amerykańskich.Dotyczy to głównie większych miast.W UE jest troche lepiej,choć
> coraz gorzej.Ale wciąż nie jest tak jak w NY naprzykład.
Mniejsze niż w Polsce. Są miejsca gdzie nie wolno się zapuszczać i tam się nie
chodzi. Na ulicy cię jak ktoś obije to masz dużo większe szanse na znalezienie
sprawców ze względu na dużo wyższą efektywność wymiaru sprawiedliwości.

> bardzo są zapatrzeni w siebie sprawia ze wielu amerykanów nie wie co to
> Polska...powinni wysłac do szkoly jeszcze raz takich palantów.Słyszalem nawet
A ja słyszałem że ci eurpojeczycy są tak na siebie zapatrzeni, że nie bardzo
wiedzą gdzie jest Tadżykistan, Venezuela lub Botswana. Nie świadczy to o brakach
w wykształceniu a o kompletnym brakiem zainteresowania danymi krajami.

> UNII EUROPEJSKIEJ!
A właśnie że unia europejska ma jedną wspólną cechę. Starzeje się. W całej unii
będziesz osobą z kraju 3 świata. W USA będziesz równy, bo będziesz w USA. Nikt
nie będzie patrzył skąd pochodzisz, tylko co umiesz.
Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: W Pionkach będzie tunel pod torami
Doprawdy transport w USA ma sie swietnie?

Polecam jeszcze cos takiego:
www.kolej.most.org.pl/policy/serv03.htm
> tam wielokrotnie więcej niż w krajach Europejskich. Mało tego
w "przestarzałym"
> Nowym Jorku są mniejsze korki niż w "nowoczesnych" metropoliach
europejskich...

Gdzie to wyczytales? Na jakims forum? Naprawde bardzo interesujace i
sprzeczne z dotychczasowymi badaniami:) Moze Nobla dostaniesz?

> To, o której się dane światła wyłączają nie zależy od modelu
układu nimi
> sterującego, tylko od tego jak go zaprogramowano. Rok produkcji
nie ma tu nic d
> o
> rzeczy

Tyle, to ja wiem. Mowie o tym, ze sygnalizatory dla pieszych powinny
dzialac przez cala dobe, a inna sytuacja jest na skrzyzowaniach,
chociaz sygnalizacje wzbudzane w zduzej mierzez juz dzialaja przez
cala dobe. A dlatego powiedzialem, ze zwlaszcza nie sterowniki z lat
90-tych, bo te nie dawaly mozliwosci natychmiastowej zmiany faz
przez pieszego, takze nie mogly byc "wzbudzane" przez samochody.
Proponuje dokladniej wczytywac sie w to co pisze.

> Pomyślmy - jeśli światła będą co 100 metrów, to autobus na
kilometrze
> zatrzymując się tylko na co drugich załapie 5 postojów. Każdy
postój ~20 sekund
> strat, co da nam prawie dwie minuty opóźnienia, którego dało by
się uniknąć
> pozbywając się tych sygnalizacji. Nie prawda?

Nie prawda, bo autobus docelowo bedzie mial priorytet w ruchu
(wiesz, nawet w Radomiu) i akurat wtedy stal nie bedzie. Poza tym,
nikt nie mowi o swiatlach co 100 metrow, tylko o swiatlach co 450
metrow.


Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Prośba o pomoc
Spróbuj raczej na forum Emigracja albo prywatne Hiszpania.
Tutaj mogą Ci najwyżej "zaoferować transport" do USA, Kanady lub Australii.
Ale towaru byś już więcej raczej nie zobaczyła.



Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: samochod z us do polski, sprawa kredytu
Orientowales sie moze ile kosztuje transport z Usa do Polski samochodu i jakie
formalności trzeba załatwić przed wysłaniem???Mnie także interesuje procedura
przywiezienia samochodu jako mienie.... Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Kosmetyki dla alergika??????
Basiu, Podaję adres jednego ze sklepów (jest ich wiele, ale w tej chwili nie pamiętam) dermadoctor.com Niestety nie udało mi się znaleźć sklepu europejskiego, więc transport (z USA lub Kanady)trochę kosztuje Ewa Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Polamer USA
Plac za transport w USA koszt bedzie mniejszy o 22 % na konto
Polameru ja to robie Paypal w polsce jest doliczny podatek Vat i z
tego powodu wzrasta koszt transportu . Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Naszych negocjatorow
Marcin Wierzbicki napisał(a):


"Sławomir Stachniewicz" <stach@ifj.edu.plwrote in message
| On Tue, 12 Jun 2001 18:21:59, "KG" <k@hoga.plwrote:

| Jest tylko druga kolejka. Do ZBiR-u.
| I trzecia - do NAFTA. Moze byc jeszcze czwarta - do Hexagonale. Itd.

I jeszcze APEC i Organizacje Jednosci Afryki. Hexagonale rozpadnie sie jak
tylko kraje czlonkowskie wejda do UE. Przepraszam, zostanie Slowacja, gdzie
Mecziar moze do tego czasu odzyskac wladze. Lukasz, lubie Twoje posty


...ale odpowiadasz Sławkowi? ;-)


tez bym wolal NAFT-e, ale to przeciez nierealne z wielu wzgledow: okolo 60%
wymiany gospodarczej mamy z Niemcami, reszta glownie z innymi krajami UE;


Nie przeczę. Z drugiej strony zaś liberalizacja handlu z Hameryką
spowoduje wzrost obrotów z tamtą częścią świata. Oczywiście, że trzeba
liczyć się z chwilowym (w skali makro) spadkiem eksportu, ale nie jest
to nie do przejścia.


odleglosc geograficzna;


Jak już kiedyś pisałem: na ile kontakty polsko - niemieckie wynikają z
faktu osobistego przejazdu przez granicę szefów zainteresowanych firm?
Handel międzynarodowy w coraz mniejszym poważaniu ma bariery
odległościowe. Oczywiście są, ale IMVVVVHO poważniejsze znaczenie mają
one tylko przy handlu  świeżą żywnością (bo takie np. mrożonki można już
wozić chociażby i do Marcina Frankowskiego). Kwestia kosztów transportu
jest z kolei pochodną gabarytów i obserwując poziom cen np. elektroniki
azjatyckiej nie sądzę, żeby transport Polska-USA miał decydujący wpływ
na konkurencyjność. Ale tu już więcej mógłby powiedzieć chociażby TeeM.


akcje retorsyjne ze strony UE;


Liczę się na poważnie ze spadkiem eksportu do UE, ale wg mnie będzie to
efekt przejściowy.


jednolitosc prawa;


obowiązująca z grubsza na każdym jednolitym obszarze celnym.


czesto standardy technologiczne;


A tego nie rozumiem.


wreszcie bliskosc kulturowa itp.


Do licha, naprawdę nie wiem, czy nie bliżej mi duchowo do spasionego
biznesmena amerykańskiego niż do eutanazjasty Holendra czy
zislamizowanego Francuza.


Cala watek sprowadza sie do dwoch faktow (moim zdaniem): wejscie do innych
organizacji w ciagu najblizszych kilkunastu lat to mrzonki, a zmian w Polsce
nie wymusi elektorat (patrz sondaze i zapowiedzi Millera) ani politycy (albo
prawica spieprzy i ukradnie albo lewica ukradnie).


Marcin, na litość Matki Ziemi, awues to nie jest prawica. btw. wazelinka
dla Tomaszewskiego, który powalił mnie wczoraj na kolana stwierdzeniem,
że "ucieka z AWS, bo ta poszła za bardzo na prawo".

Dobrze będzie, zobaczysz :))

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Polskie skarby w USA wystawiane po 9 wrzesnia
Drogi Muzeum:
Nie ma najmniejszego powodu do niepokoju. Po pierwsze, te dziela sa z pewnoscia
ubezpieczone na wypadek kradziezy, zniszczenia itp., co zreszta jest
standartowa procedura w tego rodzaju przedsiewzieciach. Po wtore, obawy o atak
terrorystyczny akurat na te eksponaty sa z pewnoscia wyolbrzymione. Jest wiele
innych, znacznie bardziej spektakularnych celow, do tego czysto amerykanskich,
ktorych wyliczanie w tym miejscu byloby najzupelniej zbyteczne.
Jest natomiast wiele powodow zeby cieszyc sie z takiej wystawy. Podstawowym
powodem jest ten prosty fakt, ze w przeciwienstwie do sztuki takich krajow jak
Francja, Niemcy, Chiny, Japonia, Hiszpania itd., sztuka polska jest wystawiana
w USA niezmiernie RZADKO! W rezultacie, sztuka polska jest w tym kraju bardzo
slabo znana. Jezeli wiec miasto Millwaukee i tamtejsze muzeum sztuki
zdecydowalo sie na tego rodzaju przedsiewziecie wypada sie jedynie radowac.
Osobiscie ubolewalbym jedynie, ze ta wystawa nie odbedzie sie na przyklad w
Galerii Narodowej w Waszyngtonie, albo w Instytucie Sztuki w Chicago, lub w
ktoryms z muzeow w Nowym Jorku lub Los Angeles. Jakby na to nie patrzec
Millwaukee nie nalezy do glownych centrow kultury w USA. Ale, dobre i to.

I jeszcze jedno: w USA bez przerwy organizowane sa wielkie wystawy objazdowe
wszelakiego autoramentu, wlasnie obecnie we wspomnianej Galerii Narodowej w
Waszyngtonie wystawiane sa skarby egipskich faraonow, najwieksza w historii
tego rodzaju wystawa poza terytorium Egiptu. Jej przygotowanie trwalo ponad
siedem lat. Srodki bezpieczenstwa nadzwyczajne ale jakos nikt nie obawia sie
zamachu terrorystycznego, a jakaz reklama dla Egiptu. Niech sie Amerykanie tez
dowiedza wreszcie, ze to wlasnie w zbiorach polskich znajduje sie jedno z
najwiekszych arcydziel malarskich mistrza daVinci - "Dama z gronostajem". Niby
dlaczego Monalisa jest wszystkim znana?

Gość portalu: Muzeum napisał(a):

> Dama z Lasiczka, Sad ostaeczny Memlinga i dziesiatki najcenniejszych polskich
> skarbow narodowych zacznie ture po Ameryce 11 wrzesnia. Czy nie jest to temat
> do krytyki, zeby ktos w Polsce bez zadnej dyskusji zdecydowal sie na
> transport do USA NAJCENNIEJSZYCH skarbow narodowych , do kraju ktory moze byc
> w stanie wojny? Wiadomosc ta zaczerpnalem z G.W. z dnia 23 sierpnia. Co
> wiecie na ten temat? Czy ktos o tym dyskutowal w Polsce? Zapewne celem
> wystawy jest sciagniecie turystow i zarobienie dewiz, ale czy nalezy
> wystawiac dokladnie wszystkie najcenniejsce skarby? Najlepsza oprawa dla Sadu
> Ostatecznego jest Katedra Gdanska i jezeli zezwolic na wystawianie tego
> obrazu to sa tylko 2 miejsca w Europie gdzie to mialoby sens: Florencja,
> poniewaz obraz nalezal do Medyceuszow a ukradziony byl przez piratow
> Gdanskich, albo Brugia gdzie ten obraz powstal.
> To samo tyczy Damy z Lasiczka. Moglaby byc wystawiana w Lombardi, poniewaz z
> tamtad pochodzila modelka obrazu. Narazanie tych dziel na obecne
> niebezpieczenstwo w USA jest zastanawiajace.
>
>
Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: celiakia + zespół sjogrena
Wiesz, ze leczenie na Sjogrena jest wylacznie objawowe bo choroba jest slabo
zrozumiana.

Leczenie srodkami tlamszacymi ukl immunologiczny jest raczej eksperymentalne. W
Sjogrenie mozliwy jest tez czynnik mikrobiologiczny, ktory zapoczatkowuje
kaskade zmian. Wtedy takie leczenie tlamszace moze ci sie odbic czkawka.

Leczenie Sjogrena jako takie raczej nie cofnie choroby, choc niekiedy dosc
ladnie lagodzi jej skutki. Bo istnieja leki, ktore nawilza oczy, usta i stawy.
Pilnuj aby ci sie zeby nie popsuly. Mozna tez poprawic zmeczenie, ktore jest
obecne u czesci chorych (Plaquenil).

Czy masz potwierdzonego sjogrena bioptatem z wargi, czy to tylko takie
domniemanie?

Tak, wiem, ze to nieprzyjemne badanie.

Uczulenie na gluten moglo wystapic wzglednie nagle jezeli miales jakos tam
uszkodzone scianki jelit. Grzybica, Candida czy co tam, inna infekcja -
uszkadzaja sciany jelit. Wtedy antygen takiego glutenu przenika ladnie do krwi i
uczulenie gotowe.

Moze przedtem brales antybiotyki bez obstawy probiotycznej.

Tak czy inaczej jak nie jesz glutenu to mozesz sie dalej przestac tym glutenem
martwic.

Sugeruje odbudowanie flory bakteryjnej fizjologicznej czyli dobre probiotyki
(najlepsze sa w USA - ale mozna sprowadzic jak sie zdecydujesz. Moze nawet cos
kupisz je na Allegro. Szukaj takich ktore zawieraja dziesiatki miliardow
bakterii w jednej kapsulce i roznorodnosc bakterii. Moze masz tam jakas rodzine
w USA? I do tego prebiotyki.

Nalepszym probiotykiem na tej ziemi jest progurt, ale trzeba byc kims w rodzaju
milionera aby go kupowac. Setki dolarow miesiecznie. Nadto trzeba go trzymac w
lodowce wiec transport z USA moze go lekko uszkadzac. Chyba, ze zakupywac zima.
Przy tym probiotyku to nawet chorzy z MS wstaja na nogi po kilku miesiacach.
Pokazuje to jak duze znaczenie ma uklad immunologiczny przewodu pokarmowego i
jego flora.
A MS tez jest to chyba choroba w ktorej uklad odpornosciowy traci balans wiec
moze cos podobnego do tego co masz.

Jezeli masz uszkodzone jelita w dalszym ciagu, to moze sie zdarzyc, ze uczulisz
sie tez na inne skladniki pokarmowe np jaja, owoce etc.
Tak wiec probiotyki, na razie mozesz jakies polskie dopoki nie zdobedziesz
lepszych, ale tych trzeba duzo bo sa slabe i do tego pamietaj roznorodna dieta.
Nie upieraj sie np jesc codziennie jaj bo sie i na nie uczulisz. A swoja droga
nie uczuluja sie ci co jedza jaja na surowo. Obrobka termiczna jakos wzmaga ich
antygennosc. Tak wiem, salmonella, ale szansa jest b. mala. Jedno jajo na wiele
tysiecy jest w srodku zakazone salmonella. Jezeli chcesz poprobowac surowych jaj
to najpierw je dobrze umyj bo czasami Salmonella czyha na skorupce (podczas gdy
w srodku jej nie ma).

W diecie szeroko uwzglednij warzywa i ryby. Troche kurczaka tez nie zaszkodzi.







Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Naszych negocjatorow

"Lukasz `torero' Karcz" <tor@poczta.onet.plwrote in message


Marcin Wierzbicki napisał(a):
...ale odpowiadasz Sławkowi? ;-)


Lukasz, Slawek - przepraszam!!! Cos pokwasilem ale to generalnie do Was obu,
bo Was lubie. :))))


Nie przeczę. Z drugiej strony zaś liberalizacja handlu z Hameryką
spowoduje wzrost obrotów z tamtą częścią świata. Oczywiście, że trzeba
liczyć się z chwilowym (w skali makro) spadkiem eksportu, ale nie jest
to nie do przejścia.


Pytalem kilku ludzi z ekonomicznym wyksztalceniemv (na szczeblu profesora i
doktora) coby bylo z polskim HZ gdyby wstapila do NAFTA i odpowiedz byla (po
wstepnym mamlaniu typou "gdyb to.. to...) zawsze taka "tak naprawde to nie
wiadomo". Gdybym byl premierem Polski :) to balbym sie podjac takie ryzyko
tym bardziej ze wchodza w gre jeszcze rzeczy typu reakcja Rosji. Jest na
swiecie kilka przykladow krajow, ktore wiaza silniejsze wiezy z krajami
dalekimi niz sasiadami np. Tajwan, RPA, ale w Europie sobie tego za bardzo
nie wyobrazam.


Jak już kiedyś pisałem: na ile kontakty polsko - niemieckie wynikają z
faktu osobistego przejazdu przez granicę szefów zainteresowanych firm?
Handel międzynarodowy w coraz mniejszym poważaniu ma bariery
odległościowe. Oczywiście są, ale IMVVVVHO poważniejsze znaczenie mają
one tylko przy handlu  świeżą żywnością (bo takie np. mrożonki można już
wozić chociażby i do Marcina Frankowskiego). Kwestia kosztów transportu
jest z kolei pochodną gabarytów i obserwując poziom cen np. elektroniki
azjatyckiej nie sądzę, żeby transport Polska-USA miał decydujący wpływ
na konkurencyjność. Ale tu już więcej mógłby powiedzieć chociażby TeeM.


Masz oczywiscie duzo racji, ale po pierwsze zawsze to jednak dodatkowy koszt
(w produkji przemyslowej przynajmniej, np. softwaru oczywiscie to nie
dotyczy) a po drugie chodzi tez o inne czynniki np. trwalosc dostaw. Zeby
nie byc goloslownym zagadka - dlaczego okolo 80% czesci dostarczanych do
fabryk samochodow w stanie Michigan znajduje sie w tym stanie? Innymi slowy,
znaczenie odleglosci maleje ale wplyw bedzie mialo zawsze w duzej ilosci
branz.


Liczę się na poważnie ze spadkiem eksportu do UE, ale wg mnie będzie to
efekt przejściowy.


Tego nikt naprawde nie wie, nawet Ty, z calem szaconkiem :))


| jednolitosc prawa;

obowiązująca z grubsza na każdym jednolitym obszarze celnym.


W handlu tak, ale chodzi tez o inne aspekty prawa np. rozpoczecie i
prowadzenie dzialalnosci gospodarczej - polski menedzer lepiej orientuje sie
w realiach prawa i rzeczywistosci gospodarczej w NIemczech (i vice versa)
niz w USA.


| czesto standardy technologiczne;
A tego nie rozumiem.


Standardy jakosci, standardy produkcji sa inne i to calkiem czesto stad
zawsze bedzie preferowany dostawca lokalny posiadajacy kompatybilny system
informatyczny, procedury jakosci, technologia produkcji wreszcie ludzie.


| wreszcie bliskosc kulturowa itp.

Do licha, naprawdę nie wiem, czy nie bliżej mi duchowo do spasionego
biznesmena amerykańskiego niż do eutanazjasty Holendra czy
zislamizowanego Francuza.


Przecietny odpowiednik Ciebie czyli mlody, wyksztalcony Amerykanin na progu
kariery to nudny jak flaki z olejem, hipokrytyczny, cyniczny, politycznie
poprawny, nie uzywajacy chusteczki do nosa, krzyczacy glosno nawet gdy stoi
pol metra od Ciebie, noszacy biale skarpety bubek z ktorym po prostu nie
chcialbys spedzac wolnego czasu. :)))) Natomiast, jezeli chodzi o
ekstremizmy jak eutanazjasta? Prosze bardzo: Murzyn z Detroit, ktory spusci
Ci wpieprz za to ze jestes bialy; redneck z Montany, ktory jest glupszy od
przecietnego polskiego chama ale przekonany o swej wyzszosci; Zyd, ktory
wypomni holokaust zanim powiesz "dzien dobry"; portorykanczyk, ktory skroi
Cie z kasy pod domem; pedal, ktory bedzie Cie molestowal na ulicy.
Ekstremizmy sa wszedzie, ale zapewniam Cie, ze blizszy kulturowo bedzie Ci
Europejczyk o centrowych czy nawet lekko lewicowych pogladach niz Amerykanin
z ulicy. To byla dla mnie najwieksza niespodzianka, naprawde.


Marcin, na litość Matki Ziemi, awues to nie jest prawica. btw. wazelinka
dla Tomaszewskiego, który powalił mnie wczoraj na kolana stwierdzeniem,
że "ucieka z AWS, bo ta poszła za bardzo na prawo".


Wazelina na jego oslizgly pysk, to mu sie udalo. :)) Przyzwyczailem sie do
terminow umownych, bo inaczej musialbym wszedzie przypisy dolaczac :)))


Dobrze będzie, zobaczysz :))


Szczerze? Jesli wygra SLD to raczej do kraju nie wroce bo nie jestem
przekonany o tym czy bedzie dobrze, chyba ze przez dobrze rozumiesz 2-3%
wzrostu PKB, 10-20% bezrobocia, zarobki na poziomie kilkuset dolarow i
postepujace zlewicowanie spoleczenstwa, ktore jest tego zarowno skutkiem jak
i przyczyna.
Jakby tu optymistycznie zakonczyc, bo oczywiscie smajlejki przy "dobrze"
zauwazylem? Poty pietnowania poty zycia! :))))

Pozdrowienia,

Marcin

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Temat: Ja chcę żeby A. Kwaśniewski był Prezydentem
Cytat z Money.Ku przestrodze pisom i spółce.Dlaczego chcę Kwaśniewskiego
Polska na pierwszy ogień?


Obecny stan UE przypomina piekło w anegdocie, w której policjantami są Niemcy,
kucharzami są
Anglicy, mechanikami samochodowymi są Francuzi, kochankami są Szwajcarzy i
organizatorami są Włosi,
a Polacy jak zwykle są wysyłani na pierwszy ogień. Natomiast według anegdotki
Europa miałaby
przypominać niebo, w momencie, kiedy Anglicy, byliby policjantami, kucharzami
Włosi, mechanikami
Niemcy, kochankami Francuzi, organizatorami Szwajcarzy, a Polacy nie dali by się
wystawiać na
pierwszy ogień walce, w której Rosjanie mogą bezkarnie zmienić Polskę w teren
skażony nuklearnie,
tak jak w latach 1970tych gotowi to byli uczynić Amerykanie, na wypadek
sowieckiego ataku na Europę
Zachodnią.

Ostatnio spadek wartości euro i funta brytyjskiego, wobec dolara, może oznaczać,
że Unia Europejska
jest daleka czołowej roli na świecie i od przejęcia od USA roli siły napędowej
gospodarki światowej.
Europejskie papiery wartościowe spadają na wartości i inwestorzy tracą więcej w
Europie niż w USA.
Dzieje się tak po prowokacyjnym ataku gruzińskich klientów osi USA-Izrael, na
Południową Osetię, w
ataku tym w pierwszym dniu zostało zabitych 13 Rosjan i 150 było rannych w
oddziałach
„pilnujących pokoju” pod mandatem ONZ.

Kryzys w Gruzji nastąpił w pól roku po ogłoszeniu niepodległości napływowych
muzułmanów
Albańskich, w Kosowie. USA nakłoniło 45 państw, w tym UE , do uznania Kosowa
jako państwo
niepodległe, podczas gdy Rosja protestowała i jakoby miała nadzieję na „quid pro
quo” na
Kaukazie, mimo guzińskiej kolorowej rewolucji w listopadzie 2003, oraz obecności
doradców z osi
USA-Izrael jak też wielkich dostaw broni z tych dwu państw, bardzo
zainteresowanych rezerwami ropy
naftowej i gazu ziemnego w regionie Morza Kaspijskiego i Średniej Azji.

Budżet wojskowy Gruzji wzrósł 30sto-krotnie, a lipcu 2008, USA finansowało
manewry armii
gruzińskiej, która w sierpniu w pierwszym dniu olimpiady w Pekinie, zaatakowała
Południową Osetię.
Stało się to po kilku tygodniowych przygotowaniach w obecności doradców z USA i
z Izraela, podczas
gdy prezydent Gruzji oświadczył: „Nie chodzi nam już o samą Gruzję, ale o
Amerykę i jej
ideały.”

Konflikt ma charakter nie tyle ideologiczny ile „naftowy.” W konflikcie tym, jak
pisałem
uprzednio, ważnym elementem jest rurociąg Baku-Tyflis-Cejhan nad Morzem
Śródziemnym. Z tego powodu
atak Gruzji na Osetię jest przedstawiany w neokonserwatywnej propagandzie, jako
atak na Gruzję.
Fotografie zniszczeń dokonanych przez Gruzinów pokazywane są jako zniszczenia
dokonane przez Rosjan.
Zobaczymy, co się stanie na następnym spotkaniu na szczcie NATO; czy w tej
sytuacji albo będzie
łatwiej dla USA wprowadzić Gruzję i Ukrainę do NATO, albo trudniej – czas pokaże.

Jeżeli Gruzja stanie się członkiem NATO, to ekspansja NATO na wschód w kierunku
Azji Środkowej
będzie ewidentna. Sytuacja zaogni się, jeżeli Gruzja, tak jak Polska, zgodzi się
na budowę wyrzutni
pocisków amerykańskich w ramach „Tarczy” i również poniesie ryzyko bombardowania
nuklearnego przez Rosję. Ciekawe, co się stanie, jeżeli Rosja zgodzi się na
przyjęcie Osetii i
Abhazji do Federacji Rosyjskiej, według życzenia mieszkańców tych krajów.

Według danych brytyjskiego „Jane” Gruzja ma 27,000 wojska, a Rosja 641,000, oraz
Gruzja
ma 82 czołgi przeciwko 6,717 rosyjskim, 139 wozów pancernych przeciwko 6,388
rosyjskim jak też
siedem samolotów myśliwskich, przeciwko 1,206 rosyjskim. Mimo tego Gruzja
wierzyła w skrzydła
opiekuńcze USA i zaatakowała posterunki rosyjskie oraz spowodowała śmierć rosyjskich
„peacekeepers” z ONZtu. Natomiast „nieprzyjaznym krokiem” wobec Rosji na
pewno jest transport samolotami USA z Iraku, 2000 żołnierzy gruzińskich z
powrotem do Gruzji.

Być może w grudniu USA będzie forsować przyjęcie Gruzji do NATO. Byłoby to
prawdopodobnie widziane
przez Rosję jako ostatni etap okresu spokoju po Zimnej Wojnie. W obecnej
sytuacji, budowa wyrzutni
„Tarczy” w Polsce, może narazić Polskę na pierwsze bombardowanie nuklearne od czasów
Hiroszimy i Nagasaki. Jedyna katedra katolicka w Japonii była centralnym celem
bombardowania
nuklearnego miasta Nagasaki. Podobnie zagrożenie bombardowaniem nuklearnym
Polski, grozi
zniszczeniem ostatniego faktycznie katolickiego kraju w Europie.

W takiej sytuacji Polacy znowu zostaną wystawieni na pierwszy ogień w Europie,
tym razem ogień
rosyjskich pocisków nuklearnych, być może na drodze ku światowej „wojnie
ostatecznej.”
Możliwe też jest, że bombardowanie nuklearne Polski przez Rosjan, byłoby użyte
przez Moskwę i
Waszyngton, po to żeby, dojść do porozumienia i uniknąć wzajemnego zniszczenia
przez te dwie
największe potęgi nuklearne na świecie.

Obejrzyj więcej wypowiedzi z wątku



Strona 1 z 2 • Wyszukano 76 rezultatów • 1, 2

Sitedesign by AltusUmbrae.